fbpx

איזה כיף, מקבלים חיסון היום!

4 אופציות ליום החיסון הגדול והכייפי

תלמידי א' וגם תלמידי ב' מקבלים במסגרת בי"ס חיסון. יש ילדים שהחיסון לא מזיז להם ויש ילדים שאצלם חיסון זה שם נרדף לפחד שמתבטא, בין היתר, בדרמה, בכי וטלפונים להורים.
ביום של החיסון הילדים יוצאים מפוקוס ואנחנו המורות כבר מזמן יודעות שיום חיסון =יום שאי אפשר ללמד בו, אז במקום להלחם ולנסות בכל זאת לחזור לשגרה, אני אוהבת להפוך את יום החיסון ליום חגיגי שמזמן למידה אחרת! למידה מחוץ ל"תכנית הלימוד".
אם אפשר אני תמיד אקבע את החיסון לשעה השלישית, או הרביעית כדי "להציל" משהו מתוך היום הזה.

אספתי בשבילכן מספר רעיונות קלילים וברי ביצוע ליום זה. יש אופציות שתוכלו להכין לבד כמו דפי עבודה ויש אופציות שתעבירו לועד ההורים הכיתתי.  אני באמת לא חושבת שתפקיד המחנכת הוא לרכוש לילדים מתנות/צ'ופרים ולכן ההמלצה שלי היא פשוט להעביר לועד ההורים הכיתתי את משימת הצ'ופרים 🙂

  1. הקרנת סרטון קצר העוסק בחיסונים

סרטון מתוך "בריינפופ"

את יום החיסון אני מתחילה בהקרנת סרטון מידעי  על חיסונים מתוך אתר בריינפופ האגדי.  הנה לינק- סרטון על חיסוניםhttps://goo.gl/wnYsWo  .

 

במהלך היום, ייתכן ותרצי להקרין תכנית שנקראת "היה היה החיים", זאת תכנית מדהימה שמתארת ומסבירה אודות החיסון הנה לינק: https://goo.gl/YiX5D

מתוך: "היה היה החיים"-חיסון

2. האופציה המתוקה

מזרק מלא בשוקולד או סוכריות. את המזרקים ניתן לרכוש בכל בית מרקחת או סופר-פארם.

מזרק מלא בסוכריות

בד"כ זה יוצא קצת יקר ולכן תמיד הועד מנסה לשבור את הראש מאין להשיג את המזרקים. אם תשאלו אותי השוקולדים והסוכריות לגמרי מיותרים, אני משתדלת להמנע מלחלק לילדים ממתקים עתירי סוכר. אני לא חושבת שזה תפקיד שלנו כמחנכות לחלק ממתקים ובכלל הסוכר הוא מגפה ואיפה שניתן לחסוך בו הרי זה מבורך.

3.  האופציה המגניבה- קפסולות אומץ עם פתק נסתר בתוכן

קפסולות אומץ עם פתק חבוי בתוכן. כשהילד ניגש להתחסן הוא אוחז בידו ב"קפסולת האומץ". האגדה מספרת שמי שמחזיק בקפסולה המיוחדת הזו בזמן החיסון מקבל אומץ והחיסון עובר עליו בקלות. בתוך הקפסולה אפשר להכניס פתק שכתבו ההורים לכבוד המאורע.
מחיר ל50 יחידות נע בין 5ש"ח ל7 ש"ח! שווה בטירוף! הנה לינק- https://goo.gl/RVPX4y

צילום: שרית מלר, מורות משקיעות  החנות. לרכישה:  https://goo.gl/RVPX4y 

 

 

4. האופציה המשחקית- קלפים

קלפי מידע על חיסונים! הקלפים מכילים מידע שערוך במיוחד לילדים בגילאי 6-8. את הטקסט כתבה האחת והיחידה ד"ר לימור גבאי אגוזי לבנה וכיתתו. הקלפים בנושא: מהו חיסון? מי המציא את החיסון? מהי מערכת החיסון? מהו חיידק? האם כל החיידקים רעים? מהו פינקס חיסונים?
איך משחקים? זה קל! כשילש מסיים חיסון הוא מקבל קלף כלשהו. כל הילדים שקיבלו את אותו הקלף הם בקבוצה ביחד ועליהם להציג לכיתה את המידע שקיבלו בקלף. הם יכולים לעשות את זה בשיר, הצגה, סיפור, דיקלום. מה שבא ברוך הבא!

אני  מתחברת לאופציה הזו מכוון שהיא בעלת ערך מוסף, גם לומדים מידע חדש ומעניין וגם משחקים.
אפשר לשלב בין האופציה המגניבה לאופציה המשחקית ולהטמין קלף מידעי בתוך הקפסולה!את הקלפים מדפיסים פה- קלפי מידע חיסון

 

האופציה הקלה-דף עבודה

דף עבודה דימיוני:  "אם יכולתי להמציא חיסון הייתי ממציא חיסון נגד…" את הדף אפשר להדפיס פה: לוּ יָכֹלְתִּי לְהַמְצִיא חִסּוּן הָיִיתִי מַמְצִיא חִסּוּן נֶגֶד ומי שקשה שמלמדת בבי"ס ירוק, או סתם מתחשק לה לשמור על הסביבה והעצים מוזמנת להקרין לילדים את דף העבודה ולבקש מהם להעתיק ולכתוב במחברות שפה.

 

 

כמובן שהכי כיף זה לשלב ואפשר לעשות את כל האופציות!
הילדים נהנו? ספרו לי, אני רוצה לשמוע ולראות תמונות!
שלכן נטעלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *