fbpx

מה יש באש? מאת לאה נאור מערך שיעור אש לל"ג בעומר

מערך שיעור אש לכבוד ל"ג בעומר

ל"ג בעומר הוא חג מרגש, זה חג מרגש כי יש בו אש.

האש והלהבות הן מסתוריות ומסוכנות

ואפשר להתבונן בהן שעות,

אפשר להביט בהן, להסתכל ולדמיין, צורות, משחקים,

או איך סודות וההרגלים רעים נשרפים.

על השיעור הזה, שהעברתי לפני חמש שנים לראשונה כשיעור צפייה בשפה בכיתה ב', אני אוהבת לחזור כי יש בו את כל מה שאני אוהבת: יוצרת ישראלית נערצת- לאה נאור, שירה עברית, למידה שיתופית, דימיון, חשיבה רפלקטיבית, ערכים ורגשות.

מי שרוצה הנה השיעור מוגש כמערך לשיעור צפייה בקובץ WORD מערך שיעור לג בעומר למידה שיתופית

את השיעור אני מתחילה ב3 דקות של התבוננות בלהבות האש, ברור שלא באש אמיתית: אסור לפי חוזר מנכ"ל להבעיר אש בכתלי בי"ס, אני אוהבת את התלמידים שלי ודואגת לשלומם, אני אוהבת את עבודתי ולא רוצה לסכנה!

לינק לסרטון : https://goo.gl/Cy7kaH 

 

לאחר צפייה משותפת בסרטון נעבור לקריאת השיר "מה יש באש?" מאת לאה נאור. הנה שקופית:

קובץ להדפסה/להקרנה על הלוח: מה יש באש שיר

איזו הרגל רע שלי הייתי רוצה לשרוף במדורה?

לאחר שהקראנו את השיר הרגשי הזה שמועודד חשיבה נעבור לפעילות עצמה,  הפעילות נערכת בקבוצות, רצוי שהקבוצות יהיו של עד 5 תלמידים לכל היותר. הילדים יגיעו לפעילות הקבוצתית באוירת שיתוף, באוירה ואנרגיות נהדרות אחרי השיר המופלא של לאה נאור.

על כל קבוצה ליצור מדורה שמורכבת מלהבות עליהן יכתבו ההרגלים הרעים של בני הקבוצה.

את הפעילות אני פותחת בדוגמה אישית, כלומר בשיתוף בהרגל (אמיתי!) שאני רוצה להפסיק, בד"כ אני מדברת על כך שאני מאחרת (שונאת את זה) או מתבלבלת בשמות של ילדים (שונאת את זה אפילו יותר).

ע"י השיתוף שלי הילדים בעצם מקבלים דוגמה שזה בסדר להודות בדברים לא טובים שאתה עושה.

אפשר להקרין את ההוראות על הלוח בעזרת המקרן או לחלק כרטיסיות.

שקופית להקרנה או הדפסה: כרטיסיה

כשאני נותנת עבודה קבוצתית אני מנצלת את הזמן כדי לשבת עם קבוצה שזקוקה לחיזוק, במקרה הזה, כמורה לשפה, אני רוצה לחזק את אוצר המילים, ופעילות לשונית של זכר-נקבה ולכן הכנתי עוד סוג של כרטיסיה עם פעילות לשונית. גם כאן, ניתן או להדפיס או להקרין. ככה זה נראה:

מסמך WORD להדפסה: מה יש באש

ורגע לפני האש והמדורות… על איזה הרגל שלכן הייתן מוותרות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *