fbpx

מצולעים ונהנים

על הקשר שבין אפיית עוגה למשפחת המצולעים

נניח שאת רוצה לזכור מתכון לעוגה טעימה בעל פה. האם תזכרי את המתכון טוב יותר אם תאפי את העוגה או שמא תזכרי אותו טוב אם רק תקראי אותו?

נניח ותרצי לזכור מתכונים של עוגות דומות איך תזכרי את המתכונים טוב יותר? נכון שתזכרי את המתכונים טוב יותר אם תאפי את העוגות?

מתכון לעוגה זוכרים טוב יותר- כשאופים ומכינים אותה

על אותו העיקרון של אפיית העוגות החלטתי להעביר את נושא המצולעים.

ילדים רבים התבלבלו בשיום המרובע והתקשו להבחין בהבדלים שבין הצורות השונות.

חשוב להדגיש את הצד האינטואיטיבי ואת ההתנסות יותר מאשר את הצד הפורמלי ואת ההגדרות המילוליות למצולע.

התנסות מגוונת תשמש תשתית טובה לביסוס הצד הפורמלי של לימוד הגאומטרייה בשלבים הבאים.

הנה קישור, למצגת שתוכל ללוות את ההקנייה: מצגת מצולעים.

למידה חוויתית

שלב א'- תכנון המצולע

בתמונות הילדים מתכננים בניית מצולעים

כדי להמחיש וללמד באופן חוויתי חילקתי את הילדים לקבוצות, כל קבוצה קיבלה מצולע ונדרשה להרכיב אותו מחברי הקבוצה . כמובן שניתן ללמד במקרה זה באופן דיפרנציאלי, שכן ישנם מצולעים קלים לתכנון והרכבה בעוד ישנם מצולעים שמאתגר להרכיבם.

התכנון היה אמנם ארוך אך בסיומו הילדים הגיעו לצורות מדוייקות.

 

שלב ב' צילום חברי הקבוצה

את צילומם של ילדי הקבוצה ביצעה הסייעת הכיתית האהובה. אם אין סייעת בכיתה ואת המורה, לא יכולה להתפנות לטובת העניין את מוזמנת לבקש עזרה מתלמיד מהכיתות הגבוהות.

שלב ג' תערוכה: למה שרק אנחנו נהנה?

תערוכת מצולעים

לאחר שפיתחנו את התמונות, כתבנו את שם הצורה והכנו למצולע תעודת זהות הזמנו לתערוכה אורחים מכיתות אחרות בבית הספר.

הקבוצות השונות הציגו את  הצורה שייצרו ונשאלו שאלות.

הלמידה היתה כ"כ מהנה, ברורה ומשמעותית!

 

 

בהצלחה, נטעלי

למערך שיעור היכנסי לכאן- מערך שיעור מצולעים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *