fbpx

חוברת עבודה שכולה כדורגל

 אחד האתגרים הקשים בחינוך דור ה-Y נעוץ ביכולת לעורר מוטיבציה. כאשר צצה בדרכי הזדמנות להניע את הילדים ללמידה אני קופצת עליה! 

הילדים שלנו (וגם אנחנו…)מוקפים בדברים מעוררי חושים. הילדים נחשפים לגירויים וככל שהם גדלים רמת החשיפה רק עולה ועולה.

הילדים משחקים במשחקים דוגמת "פורטנייט", משחקים מותחים שפועלים היטב על היכולת להשאיר את השחקן במתח תחת זמן רב ואחרי שחוו חוויה כזו, חוויה מעוררת חושים העולם האמיתי, לא כל שכן דף ונייר נראה מעט עלוב ולא מעניין.

אני אוהבת לקחת הזדמנות לעניין את הילדים ולגרום להם ללמוד. מוזמנות לפוסט שלי על נטע ברזילי למשל כדי לראות  איך ניצלתי את ההזדמנות הזו לכניסה לפוסט: לחצי כאן

הפעם כתבתי חוברת מידעית וקלילה בנושא כדורגל. את החוברת שערכתי אני מנצלת בד"כ כדי ללמד את הילדים איך ללמוד. אפשר למצוא בה רקע היסטורי, חוקי המשחק, הסברים למונחיים, מידע על כדורגלנים מצליחים מכל הזמנים, סקנדלים תקשורתיים בנושא כדורגל ועוד ועוד.

להדפסה :כדורגל- חוברת לימוד

מלבד ידע כללי בנושא כדורגל אפשר לנצל את המונדיאל כדי ללמוד עם הילדים את הנושאים הבאים:

הגלובוס

נבחרות מייצגות את המדינות השונות, אך מה שברור לנו לא תמיד ברור לילדינו. הורים מוזמנים לשבת עם ילדיהם, לפתוח מפה ולהראות להם מאילו מדינות הגיעו הנבחרות המשתתפות במונדיאל.

בצורה זו ניתן ללמוד קריאת מפה ולהשתמש באינטרנט כדי ללמד על הארצות מהן הגיעו הנבחרות: כיצד נראים הדגלים של כל מדינה, איזו שפה מדברים בה

מתמטיקה

הכינו טבלת ניצחונות. בטור הראשון סמנו את הנבחרות על ידי ציור או הדבקה של דגלי הנבחרות. הדביקו עיגול בכל פעם שנבחרת מנצחת. כך אפשר להכין גרף עם הניצחונות של הנבחרות השונות. לאוהבי אתגרים: סמנו כל גול, ותגיעו לספירה של ערכים גבוהים. אם תשוו כמה גולים יש לנבחרת אחת יותר מאחרת – לא תצטרכו לדאוג לשיעורי חשבון. באופן דומה, אפשר לקבוע מי השחקן הטוב ביותר.

בישול

הכנת מאכלים לפי הנבחרות שמנצחות משחקים.

אילו רעיונות עולים לכן בקשר ללימודים ומונדיאל? 

אשמח לשיתוף שלכן,

נטעלי

One Response to “חוברת עבודה שכולה כדורגל

  • תודה רבה על השיתוף! את מקסימה והרעיון מעורר השראה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *