fbpx

חמשת הדיברות לבית מארח מהמם (גם להורים)

 

בית מארח מחכים לאורחים

בשנים האחרונות נהיה פה טרנד שנקרא "בית מארח". כמחנכת אין דבר  שחביב עליי יותר מהבית מארח! וכאמא? איך לומר את זה במילים עדינות? בית מארח חביב עליי פחות. הרבה פחות.

כמחנכת אני אוהבת את הטרנד הזה כי אני נוכחת לחברויות והכרויות חדשות שנרקמות במפגשים האלו, רואה איך מתחים בין ילדים מתפוגגים ואיך הכיתה כולה הופכת ליחידה אורגנית ומגובשת.

תמיד ידעתי שמלאכת האירוח היא "תיק לא נורמלי" להורים וחגיגה מופלאה לילדים.

ילדים מציינים "שכשיש לך בית מארח זה אפילו כיף יותר מיום הולדת". זה גם מאד הגיוני, בד"כ לחגיגות בית מארח מגיעים  כ-6 ילדים בעוד למסיבת יום הולדת מגיעים יותר לכיוון של 36 ילדים.

זה ממש על אותו משקל של לכלה כיף יותר במסיבת הרווקות מאשר בחתונה עצמה.

אז אתמול אירחתי לראשונה בביתי "בית מארח" בסימן ט"ו בשבט.

איך היה? שוב. תלוי את מי אתם שואלים. הילדים נהנו בטירוף שלהם. אבל אם תשאלו אותי היה ס י ו ט ! שזה קצת מוזר, הרי אני חיה עם ילדים בגיל 7, רגילה לכל השטויות שלהם, יודעת להשיג את הקשב שלהם, יודעת להפעיל ואפילו ללמד אותם כך שהם באמת ילמדו- אז מה זה בית מארח בשבילי? ובכן סיוט.

אבל, יצאתי עם המון תובנות ורשימה של דברים שצריך לקחת בחשבון כדי להצליח לתקתק את הפעילות הזו ואפילו להצליח בה.

אז הנה 5 החוקים לבית מארח קל ומגניב-

  1. מצאו פתרון לאחים- לא סתם זו העצה הראשונה, זו גם העצה הכי הכי חשובה. גם אם נדמה לכם שהאחים ישתלבו וייהנו ואין לכם חש להסיע-להחזיר תעשו את זה בכל זאת! האח/ות לא יימצאו את עצמם ולא ישתלבו. האחים מפריעים, מציקים, מקנאים ובקיצור הופכים את הבית לזירת מריבות!
  2. משחק חופשי- זמן פנוי, ללא תוכן, בלי הפעלה, בלי כלום. הילדים נמצאים במסגרת רוב (שלא נאמר כל) היום, כמעט בכל רגע נתון יש מישהו שאומר להם מה לעשות, איך לעשות, מתי לעשות ורצוי בלי דיבורים באמצע. הילדים משתוקקים לזמן "חלול", זמן בו יכלו לעשות מה שבא להם ואיך שבא להם. זה שאנחנו מאפשרים "זמן חלול" בבית המארח לא עושה אותו פחות טוב או פחות מושקע.
  3. אל תיבהלו מהרעש והבאלגן- ילדים עושים רעש, הרבה רעש ובעיקר כשהם בחברה. זה טבעי, נורמלי ומחריש אוזניים, אבל היי…זה ילדים. מקסימום תשלחו לעור התוף שלכם ולשכנים התנצלות.

    הבאלגן שאחרי

  4. אוכל- תקדישו לאוכל זמן (לפחות 20 דקות) וכדאי גם אוכל טעים, מסוג שילדים אוהבים. אם תשאלו אותי הכי כדאי ללכת על פיצות. ברוב היישובים ניתן להשיג מגש פיצה ב25 ₪, 2 מגשים ואתם מסודרים.
  5. כנסו את הילדים בתחילת המפגש וספרו להם את "סדר היום" בבית המארח, לפי גישת הplay therapy – יש להתחיל כל פעילות חברתית ב"פיקניק" כלומר, שיח חברתי שמתבצע בישיבה במעגל, ה"פיקניק" מאפשר גם להגדיר חוקים, גם לתאם ציפיות וגם לשוחח. בהזדמנות זאת ספרו על החוקים שחשוב לכם שיישמרו עליהם. (בתינוק אסור לגעת, את הכלב לא מאכילים וכד'…) חוק שלדעתי חשוב לקיים הוא בלי מסכים. אני יודעת, זה אתגר עבור מרבית ההורים אבל אני בהחלט מציעה לתפוס אותו, שכן לא כל יום יש הזדמנות למפגש חברתי שכזה וכדאי לגמוע כל רגע ורגע ממנו, המסכים כמובן יחכו.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *